Thursday, October 22, 2009

Dugaan..

2 hari aku amik EL..lepas satu, satu masalah dtg..xpelah..maybe dugaan untuk kami hadapi selepas ketiadaan mak abah kami..bak kate adik aku..maybe nak duga..seutuh mana hati kami, sesepakat mana, bersatu atau tidak kami 5 beradik ni..

Kes 1
Dugaan menimpa dlm kerukunan rumahtangga salah seorg kakak aku..die plak putus asa, dn terlalu mengikut perasaan..mujur, kami sempat menyelamatkan die dr terus mengikut perasaan..Aku terpaksa la bertindak sebagai kaunselor rumahtangga yg x bertauliah..sedangkan aku sendiri belum bergelar isteri..huhuhuhuhuhu...hantam sajalah labu..janji semuanya selamat...Alhamdulillah dgn izin Allah..kerukunan itu kembali bertaut..dan mudah-mudahan semarak kasih syg itu semakin hari semakin bercambah dn semakin kuat..Insyaallah..

Kes 2
Keesokannya, seusai solat subuh..ingat nak sambung tido semula, dpt call dr SIL bgtau yg abg aku xcident..kelam kabut aku...dr apa yg SIL ckp..bahu patah, kepala berlubang...seram sejuk aku mendengar...apatah lg memikir camne nak susun ayat nk bgtau kak long..almaklumlah..kak long aku bukan sihat sgt..die x bley terima berita mengejut...aku bergegas siapkan diri...konon2 nak p amik my SIL & anak2 die kat sekolah..belum pun keluar ke jln besar..adik bgtau abg aku dh sampai umah..ingatkan dh ke hospital..rupanya x nak pg..just nak berubat kg..kat kg aku ade sorg pakcik ni yg mmg terror bab2 yg melibatkan patah..seantero johor malah singapura pun selalu memohon bantuan..Abg aku ni penakut skit..xley lari..keturunan beb...huhuhuhuhu..


Pujuk punya pujuk, akhirnya die nak juga p spital..bukan apa pun..just nk dptkan MC, xray la..tgk2 apa yg patah , camne patahnyer...tu pun lepas bos die yg dtg umah angkut die p spital..abg aku p spital je..aku terus p umah die..tunggu anak2 balik sekolah..then angkut le diorg balk umah arwah mak..adik bradik aku mmg penakut skit tgk benda yg luka2 ni..so,selalunyer kalau melibatkan cuci2 luka..bg ubat ke..jg org sakit ke..itu mmg keje aku le..dh macam doktor pencen..sian abg aku..tulang bahu beb..nak bgn susah..my SIL plak takut..takut tertekan lebih ke..apa ke..tgk pg ni..abg aku dh elok skit...tu pun..rokok x tinggal..geram tul..

Mudah-mudahan, dengan semua dugaan ni, keluarga aku bertambah erat, rukun, bersatu, dn penuh dgn kasih syg..Amin..

0 comments: