Tuesday, October 13, 2009

Tersentap... :(



Gambar hiasan

Cukup pedih..terluka..tersentap..Aku bukan seorang yang mudah mengeluarkan airmata, namun hari ini, Airmataku x mau berenti keluar..entahlah..sedih betul rasa di hati ni..
Sangat menyusahkan dan membebankan sebenarnya jawatan yg aku sandang sekarang ni..
Tapi amanah yg diberikan, aku cuba untuk melaksanakannya sebaik mungkin, tanpa melukakan atau berlaku tidak adil pada mana-mana pihak..Jawatan yg diamanahkan bukan untuk dibangga-banggakan..bukan untuk menindas..lebih dari mengeratkan silaurrahim dan membentuk persefahaman dan kerjasama..
Mungkin aku juga silap..tapi pesanan ringkas yg ku terima..membuatkan benteng kekuatan dan ketahanan yg ku bina setiap hari, luluh..umpama dilanda tsunami..
Pilu hati ini bila org yg kita sokong, yg kita anggap saudara, yg kita harap menyokong kita balik, membuat kenyataan yg menyentapkan sanubari..
Aku ke yg bersalah? Aku ke yg terlalu bersikap diktator? Aku ke yg terlalu lembut? Aku ke yg ego?
Aku ke yg silap?


Sekadar gambar hiasan penyeri halaman

"Ya Allah, kau ampunkanlah dosa-dosaku, dosa kedua ibu bapaku, dosa keluargaku, dosa sahabat2 ku, dosa jiran2 ku serta dosa muslimin dan muslimat, mukminin dan mukminat. Ya Allah, berikanlah aku kekuatan, bimbinglah aku, tegurlah aku jika aku alpa dlm menunaikan kewajipan dan amanah yg diberikan pada ku..Sesungguhnya akulah hamba Mu yg sering alpa dan lalai dan selalu mengharapkan bimbingan dan rahmat darimu..Amin..."


0 comments: