Thursday, October 15, 2009

My Family

Hari ni jalani rutin harian seperti biasa..
Dan hari ni aku nak bercerita berkenaan adik bradik aku yg seramai 7 org..
Aku anak ke 6 dr 7 org beradik. Aku ada 2 org kakak, 3 org abg dan sorg adik pompuan..
Tapi skrg ni..kami cuma tinggal ber 5 sahaja, 2 org abg aku, Arwah Ngah & Arwah Anjang telahpun kembali kerahmatullah pada usia  22  & 28 tahun. Kedua-duanya meninggal kerana sakit, asma & paru-paru berair. Arwah Ngah meninggal bujang, manakala Arwah Anjang meninggalkan isteri & 3 org anak. Alhamdulillah..hubungan kami dgn my SIL & anak-anak arwah masih utuh.

so inilah kak long aku..yg tengah-tengah tu..

seperti yg di dalam gambar..kak long ada 2 anak lelaki dan 3 anak dara..anak die umur 22 thn hinggalah 6 tahun..kak long umur die 43thn..so skrg ni die ngan abg long lah "mak abah" kami skrg..Kak long keje sebagai pembantu kedai makan, abg long plak bawa lori siput..(lori bancuh simen)

ni plak Uda aku..merangkap anak tunggul lelaki ..hehehehehe (die selalu bangga ngan title tu)

beza? mmg la..semua org kalau ingat kitorg yg pompuan ni jln ngan Uda..kompom ingat bf..padahal abg kandung tau..Adik bradik lelaki aku mmg kurus-kurus belaka..yg pompuan semua gemok comey2..hehehehe
Uda ada 4 org anak..semua hero2..gambar kat atas tu masa Qayyum lum lahir..Uda aku ni umur die 39 tahun..tapi still x nak ngaku dh tue..wife die ni superb..aku  xley duk umah diorg lama2..kang..kompom la lemak2 yg sedia ada ni bertambah2..



yg ni plak kak teh aku..aku jrg panggil die akak...sebab jarak umur kami rapat sgt..umur die 31thn..surirumah sepenuh masa. die ni ratu airmata..kontra bnyk skit ngan aku..husband die org pahang..keje pegawai Tanah rancangan..family die mmg besar2..x ley lari beb..keturunan..huhuhuhuhu..


ni plak adik aku..walaupun sorg je..teramatlah membuatkan temperature aku sentiasa naik..
rugi untung oo ada akak macam aku ni..ceh...masuk bakul angkat sndiri..x caya tny la adik aku...brg2 aku brg2 die hak milik bersama..brg2 die..jgn harap la ko nak pinjam..nak tunggu aku mengamuk..ungkit2..baru nak bg pinjam...kekadang aku blasah je..nak pinjam tunggu die tgh syok membuto..ko tny la apa..kompom bley punyer...hehehehehehe
die ngajar tuisyen..kat umah kami je..die ni payah sikit nak keje jauh2..sebab anak bongsu..so selalu yg bertegas x bg Uda ngan Arwah mak la...kalau aku gaduh ngan die..mesti org ckp..mengalah ndak..x baik..ucu tu kan anak yatim...Abis aku anak apa? binti kitorg lain2 ke...huhuhuhuhu..skrg ni kalau aku marah die..anak buah aku plak mesti ckp..x baik andak marah ucu..ucu kan anak patin patu..(yatim piatu)..huhuhuhuh..aku jugak yg kena...tu lah ramai sgt ske back up die..pasal tu lemak bertimbun2..die ni kesayangan ramai..mana la x syg..umur dua tahun arwah abah meninggal..la ni..umur 22 tahun..awrah mak plak meninggal..mmg selalu la kena backing ngan yg lelain..rasa cam dlm surat branak kitorg lain nama mak abah...sabo je la..


apa pun..aku syg sgt2 keluarga aku ni..Alhamdulillah..aku ada keluarga yg sepakat..yg bley tolak ansur..setengah org mana bley marah anak die..family aku x..ko marah la anak sape pun..kompom mak bapak diorg x tarik muka punyer..sebab arwah mak dh train kitorg..jgn ada jurg..jgn ada perasaan aku aku, ko ko dlm family..nak-nak aku ni selalu dikategorikan mak tiri..selalu nyer bab-bab study..nak2 ade yg dpt gred C D..kecut perut nak bgtau aku..apatah lg la kalau pen merah memanjang...kena kuarantin la gamaknya..Adik bradik aku, my SIL & BIL selalu serah anak diorg bab2 study ni kat aku..pasal aku je yg diorg takut..yg lain lembut..lg sorg pengetua yg paling digeruni ..sape lg kalau bukan my BIL..Abg Teh..hehehheehe

0 comments: